Söndag.

Igår var jag barnvakt till kusinerna. Vi var ute och lekte med en massa andra barn, super skoj. Fick hålla i gottaskålen och dricka till dom, det gick tydligen inte att ställa det på gräset. Sen fick jag även lyfta ner alla 4 ner från en koja stup i kvarten, så lite träning fick jag allt. :D

Idag klev jag upp tidigt, var  uppe strax efter 9, ville försöka komma iväg till stallet i tid eftersom jag hade ridlektion kl 11.
Visste heller inte om Miranda hade rullat, det kan ju ta sin lilla tid att få henne ren då.:P
Men när jag väl kommit till stallet efter en kopp kaffe så hade Majsan mockat och även lagt på Miranda ett sommartäcke ifall hon skulle rulla. :P Hon hade stalljouren i helgen, så det var väldigt snällt. :D
Det var en rolig och jobbig lektion, Mycket trav övningar, först med travbommar med olika avstånd och olika trav emellan allt, sen även hoppning i trav. Vi avslutade alla hinder i galopp, vilket jag tyckte var perfekt:D Vill gärna inte ha sån hög fart när det är hinder och Miranda ville heller inte galoppera så fort. Så det gick super bra allting. :D
Men lilla Jessica blev som vanligt tröttare än Miranda. :P

När jag kom hem så duschade jag sen fort jag och pappa iväg till Dollarstore och handlade lite saker.
När vi kom hem hade mamma precis gjort klart maten, TACOS. :D Super gott!
Åt mest av oss alla, till och med mer än pappa. Var så himla hungrig.:D

Nu ska jag ta och lägga mig, tänkte komma upp i tid i morgon. jobbar frukost på Tisdag..:P
Hare bra, Kram J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0