Fredag.

Idag är jag ledig, himla skönt måste jag säga!
Har haft konstiga drömmar denna vecka. För någon dag sen drömde jag att jag skulle föda barn, men jag tyckte själv inte riktigt det. Min mage har en förmåga att svälla upp när jag har ätit. Men alla på sjukan sa att jag måste skynda mig för det är dags att föda, och tydligen så var jag gravid i 9:onde månaden. Sen vaknade jag.. :P

Inatt blev det en mycket hemskare dröm, vaknade halv 8 i morse med tårar i ögonen.
Pappa och Syster Veronica hade varit på någon match, även Skorpan var med. Dom åkte över Hörnösand hem och pappa ringde för att se vart han skulle plocka upp mig och det blev i Långsele bestämde vi. Men jag hade egen bil så jag förstår inte varför? Han sa att någon hade dött och jag frågade vem? "Ja det finns bara Skorpan eller Veronica." Pappa svarade: Det sistnämda! Han kunde inte säga Veronicas namn. Jag skulle vara beredd för hon låg i baksätet, så jag inte skulle få en chock. Dom hade varit med om någon bilolycka, men bilen var hel? När jag pratat med pappa så släppte jag av en kompis på stan och för hon var med, och även men chef var med.. Så jag frågade om jag kunde vara ledig på Lördag och det förstod hon att jag ville vara.. Vi for hem till mig och jag sa åt min chef att hon kunde ta min bil hem till sig.
När jag kom in så var mamma hemma, hon hade hört allting. Jag frågade henne vem som skulle ringa Christian (systers kille),  men mamma sa att vi kan inte ringa han nu. Han fyller år i morgon och vi kan inte förstöra hans dag.. Men jag sa: Han kommer ju märka att Veronica inte följer med.
Sen vaknade jag.
Och mycket riktigt så fyllde Christian år idag och vi skulle dit och gratta honom.

Fick lov att ringa till min granne som är intresserad av sådana saker. Men tydligen så om man drömmer om döden så är det oftast positivt. Det är början på någon nytt.. Hon drog ett Taro kort till mig och det visade postitivt.
Här sitter jag nu och klarade denna resa till Ö-vik och hem, GLAD är jag för det...
Man får ju en känsla av att det ska hända någon på vägen, vem vet?

Det var väl mest det jag tänkte berätta om. Ska ta och lägga mig nu, ska jobba i morgon..
Sov gott, Kram J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0