Torsdag.

Idag har jag inte gjort mycket!
Slöat mest hela dagen, fram till halv 4. Men var väldigt trött med.
For in till Långsele och hämtade mitt nylagade däck, handlade lite och hälsade på Tobias, Ida och Julia.
Julia var så go. Hon kom till mig med armarna uppe och ville att jag skulle ta upp henne. Men när hon hade 1 m kvar så tvärvände hon, in till tv rummet och hämtade en leksak, sen ville hon komma upp. Hon är så himla söt. :)
Det var ovanligt lite bokläsning idag, blev bara 2 eller 3 böcker.
Idas mamma kom lite senare, även hennes två yngsta barn. Jag klippte henne sen blev det fika. :)
Efter besöket så åkte jag ner till mormor en sväng, sen hem.

Pappa var i Edsele för att fixa Volvon, YEES tänkte jag. Nu kan jag få byta däcket SJÄLV. Annars om jag ska byta så kommer alltid pappa och tar över typ. :P Behöver bara fråga en sak så gör han resten typ. Men det är ju bättre om man får göra det själv, så man lär sig. Får man punka efter vägen så kan det vara bra att kunna. ;)
Iallafall så tog jag bort sommardäcken. När jag skulle dit med vinterdäcket så fattades en sak kom jag på. TUR att jag såg när pappa höll på ta bort vinterdäcket igår. Det ska på en smal ring först, men fråga mig inte varför? Den hittade inte jag iallafall! Jahapp, fick ringa pappa ändå, men fick även lite bra råd av honom. Skulle byta hylsa så fälgen inte skulle repas. Bra. :)  Hittade alla saker och satte dit däcket. Jessica blev nöjd!
Ville ändå att pappa skulle dra muttrarna lite mera eftersom jag inte är det starkaste precis.
När han drog åt så sa han, men hoppsan vad du har tragit åt bra. Så han gjorde inte mycket. :D
Så nu kan jag byta däck, så man slipper ringa massa folk :P inte för att det var så svårt men..

Nej nu ska jag släppa ut hunden och göra upp en brasa så det inte är så kallt här inne.
Hare bra, Kram J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0